ФОТОГРАФІ́ЧНИЙ, а, е.
1. Стос. до фотографії
(у 1 знач.). — Ви, певно, пам'ятаєте мою пристрасть
до фотографічних екскурсій? (Михайло Коцюбинський, I, 1955, 255);
За останні роки серед різноманітних методів наукового
дослідження особливого значення набули фотографічні
методи (Цікава хімія, 1954, 87); 27 серпня [1919 р.]
В. І. Ленін підписав декрет про передачу фотографічної
та кінематографічної промисловості і торгівлі у
відання Наркомосвіти (Мистецтво, 5, 1957, 7);
// Признач.
для фотографування, одержання фотографій, який
служить для фотографування і виготовлення фотографій.
Кузьма вже не зводив очей з Мині, з його чорного бачка,
з розкладеного на столі різного фотографічного
причандалля (Леонід Первомайський, Дикий мед, 1963, 78); Фотографічний
об'єктив являв собою оптичний прилад, призначений
для створення зображення на матовому склі
фотоапарата або на світлочутливому матеріалі (Довідник фотолюбителя,
1959, 10); Фотографічна плівка; Фотографічний папір;
Фотографічна лабораторія.
Фотографічний апарат — оптичний апарат, за
допомогою якого одержують зображення кого-, чого-небудь
на світлочутливому матеріалі. Ніщо не захоплювало
його глибоко; лиш одній фотографії віддавався він з
дивним запалом, а його фотографічний апарат, справді
дорогий і гарний, був його гордощами (Михайло Коцюбинський, I, 1955,
253); Фотографічний апарат — необхідна річ для
кожної туристської групи (В дорогу, 1953, 33).
2. Одержаний в результаті фотографування. На фотографічній картці, яку мені довелося побачити пізніше, він [Семиволос] сфотографований з своїми товаришами, які підтримали його ініціативу (Петро Панч, В дорозі, 1959, 257); Загальновідомо, що фотографічне зображення передає значно більше деталей, ніж фототелевізійне (Вечірній Київ, 2.XII 1968, 3).
3. перен. Такий, як при фотографуванні; який дуже точно, буквально відтворює кого-, що-небудь. І як тільки вчитель з жінкою вернулись од батюшки, вона [баба] до словечка розказала їм, що говорили в писаря, з фотографічною докладністю (Нечуй-Левицький, IV, 1956, 139); В наш час, як ніколи в історії мистецтва, художникам треба дбати про кордони своєї специфіки, оберігаючи її від навали театральщини та фотографічного натуралізму (Олександр Довженко, III, 1960, 11).